Метою викладання навчальної дисципліни “Основи психодіагностки” є забезпечення майбутніх педагогів та вихователів теоретичними знаннями з основ психодіагностики та озброєння умінням застосовувати на практиці психодіагностичний інструментарій, використовуючи загальні теоретико-методологічні принципи психодіагностики. Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
теоретико-методологічні принципи та психометричні основи психодіагностики; специфіку використання різних методів психодіагностики; теоретичні основи організації і проведення психодіагностичного обстеження, його основні етапи;
вміти:
- організовувати процес психологічного дослідження;
- відбирати методи для проведення певного типу дослідження, усвідомлювати їх доцільність, обмеження та переваги; чітко визначати, які структурні компоненти особистості діагностує кожна конкретна методика;
- у процесі відбору методик для конкретного психодіагностичного обстеження, вміти визначати їх точність, надійність та валідність;
- застосовувати на практиці загальні теоретико-методологічні принципи психодіагностики;
- підбирати методики для діагностичного обстеження представників різних вікових груп;
- застосовувати методи, враховуючи специфіку, особливості психолого-педагогічної психодіагностики;
- здійснювати психодіагностику основних соціально-психологічних характеристик групи.